dilluns, 14 d’octubre del 2013

Escoles lliures i les noves tecnologies

No fa massa temps, hem vist una pel·lícula anomenada "La educación prohibida". Aquesta fa un replantejament del què és el sistema educatiu, els seus avantatges i desavantatges, com està plantejat i com afecta a la societat. A mesura que transcorria la pel·lícula vaig observar que feien molt d’èmfasis en un tipus d'educació experimental, creativa i col·lectiva. Dita educació es donava en unes escoles anomenades 'lliures' les quals estaven fora d'ensenyament. Curiosament no empraven ni pissarres digitals, ni ordinadors, ni cap d'aquestes anomenades TIC's, potser per manca de recursos o coneixements, però ens parlaven de la inculcació de valors i normes per viure en societat. Molts aspectes que es volen donar amb els TIC's com: protagonisme, el treball en equip, el desenvolupament de la creativitat, l'aconsegueixen amb pocs recursos. Penso que potser estan prioritzant coses que les escoles corrents no fan, estan formant primerament persones, més que no pas a gent que sàpiga manipular les noves tecnologies. Com hem vist en el que portem de curs és molt important l'educació tecnològica, però també ho són els valors que eduquen en aquests centres, tenint o no TIC's. Considerem que l’equilibri d'aquestes dos maneres d’ensenyar seria el model òptim d’educació que necessita el segle XXI.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada